tunes

Τετάρτη, 5 Νοεμβρίου 2014

Mαθητριούλες στις πασαρέλες



Aπό τη Δήμητρα Μποφυλάτου

  Ανήλικα κορίτσια με τέλειες αναλογίες ποζάρουν με χάρη και τσαχπινιά στο φωτογραφικό φακό και ισορροπούν με χάρη πάνω σε ψηλοτάκουνα στις πασαρέλες γνωστών οίκων μόδας. Είναι τα ίδια κορίτσια που την επόμενη μέρα περνούν το προαύλιο του σχολείου, έχοντας τη σχολική τσάντα στον ώμο. Δεν θαμπώνονται από τα  φώτα, βλέπουν το μόντελινγκ ως χόμπι και όχι σαν «διαβατήριο» για μια καλύτερη ζωή, ενώ οι σπουδές αποτελούν το βασικό τους στόχο. Άλλωστε οι εποχές που μια Σταρ Ελλάς άξιζε το βάρος της σε χρυσό πέρασαν ανεπιστρεπτί.  OET” μίλησε με τρεις μαθήτριες που επιχειρούν τα πρώτα τους βήματα στο μόντελινγκ και με μια μητέρα για το πώς βίωσε την εμπλοκή της κόρης της με τον λαμπερό και παράλληλα άγνωστο για το μέσο Έλληνα χώρο της μόδας. 

  Με ύψος 1,80 μ.  η γαλανομάτα μαθήτρια της Γ΄ Λυκείου, Ελευθερία Κεφάλα, καταφέρνει να κατακτήσει τις πασαρέλες πριν καν ενηλικιωθεί. Το 17χρονο κορίτσι από τους Αμπελόκηπους αποφάσισε να περπατήσει στις πασαρέλες, μετά από προτροπή γειτόνων της, ενώ ο πατέρας της ήταν αρχικά διστακτικός. Στη συνέχεια ήρθε σε επαφή με τους ανθρώπους του πρακτορείου Future Model, πείστηκε και της επέτρεψε να δοκιμάσει τις δυνατότητες της, εφιστώντας της βεβαίως την προσοχή, πως το σχολείο είναι πάνω απ’ όλα. Η Ελευθερία συμμερίζεται απόλυτα την άποψη του: «Φέτος είναι μια δύσκολη χρονιά γιατί το σχολείο είναι πάνω απ’ όλα. Δίνω πανελλήνιες και πρωταρχικός μου στόχος είναι να μπω στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου. Αφιερώνω πολύ περισσότερο χρόνο στα μαθήματα μου, αλλά παράλληλα κάνω και αυτά που αγαπώ, όπως ο αθλητισμός και το μοντελινγκ. Από του χρόνου θα έχω περισσότερο χρόνο» εξηγεί. Πολλοί θεωρούν πως η ζωή ενός μοντέλου είναι στρωμένη με ροδοπέταλα, όμως η Ελευθερία εξηγεί πως τα πράγματα δεν είναι τόσο ονειρικά πλασμένα: «Το μόντελινγκ θέλει δουλειά, συνέπεια. Aπό την άλλη, είναι κάτι που αγαπώ πάρα πολύ οπότε δεν με κουράζει, αντιθέτως παίρνω δύναμη και ενέργεια»

 Από τα φιλέ στις πασαρέλες



 Εκτός από εντυπωσιακό παρουσιαστικό, συγκαταλέγεται στα ταλαντούχα κορίτσια του φιλέ. Φέτος παίζει βόλεϊ στην ομάδα Νεανίδων του Πανελληνίου, ήταν μέλος της ομάδας κορασίδων του Παναθηναϊκού και ο αθλητισμός εκτός από μεγάλη της αγάπη, την έμαθε να πειθαρχεί. «Όταν ήμουν μικρότερη, είχα πρόβλημα με το ύψος μου. Στα δεκατέσσερα μου ήμουν  1,80 και με ενοχλούσε ότι ήμουν πιο ψηλή από τα υπόλοιπα κορίτσια της ηλικίας μου» εξομολογείται. Το 2013 ανακηρύχθηκε Miss Ιnternet και πρωταγωνίστησε σε σημαντικές καμπάνιες και καταλόγους, όπως στη νεανική σειρά του Αρμάνι. Παρ’ όλα αυτά δεν παίρνουν τα μυαλά της αέρα και σ’ αυτό οι γονείς της παίζουν το ρόλο τους. «Με στηρίζουν, με προσέχουν πολύ και μου υπενθυμίζουν να μην παραμελώ το διάβασμα μου». Όντας μαθήτρια της Γ’ Λυκείου, έχει αυστηρό πρόγραμμα και παραδέχεται ότι το ακολουθεί με στρατιωτική πειθαρχία: «Δεν κάνω αθλητισμό και μόντελινγκ εις βάρος του σχολείου.» Eίναι ένα κορίτσι χαμηλών τόνων, που δεν θέλει να επιδεικνύει το γεγονός ότι είναι μοντέλο, γιατί δεν της αρέσει να προκαλεί:  «Δεν είναι μια δραστηριότητα που επιδυκνύω γιατί δεν θέλω να παρεξηγηθώ. Ασχολήθηκα με τη μόδα επειδή μου άρεσε και επειδή προέκυψε. Προέχει το σχολείο και στη συνέχεια ο αθλητισμός και η μόδα. Από κει και πέρα, δεν περισσεύει ούτε λεπτό. Δεν με πειράζει όμως, αφού στο μέλλον θα υπάρχει άπλετος χρόνος για διασκέδαση».  
   Την ίδια άποψη έχει και η 17χρονη Iολίτα Γκούνεβα, μαθήτρια της Β’ Λυκείου σε Πειραματικό σχολείο των Αμπελοκήπων, που παράλληλα εργάζεται ως μοντέλο. Βασικός της στόχος είναι η Ιατρική και όλα τα υπόλοιπα, όπως λέει, μπαίνουν σε δεύτερη μοίρα: «Η εκπαίδευση μου είναι η πρώτη μου προτεραιότητα. Θέλω να μπω στην Ιατρική, είναι το όνειρο ζωής μου. Διαβάζω με σύστημα, πιστεύοντας ότι πρέπει να ακολουθείς τα όνειρα σου και να βάζεις στόχους. Μόνο έτσι θα τα καταφέρεις. Ο χώρος της μόδας είναι το χόμπι μου και αν περάσω στην Αθήνα, που αυτός είναι ο στόχος μου, θα είναι μια καλή ευκαιρία να βγάζω κάποια χρήματα» εξηγεί.  Μπορεί ο χρόνος να μην είναι με το μέρος της, όμως είχε κολλήσει το «μικρόβιο» της μόδας από μικρό παιδί, όπως  εξηγεί : «Από μικρή μου άρεσε η μόδα και παρακολουθούσα επιδείξεις και διαγωνισμούς ομορφιάς. Έτσι μου γεννήθηκε η ιδέα να παρακολουθήσω μαθήματα στην Ακαδημία μοντέλων «Future Model». Εκεί έμαθα πολλά πράγματα για το χώρο της μόδας, τους σχεδιαστές και απέκτησα μια ιδέα.»   


 Χτυποκάρδια στα θρανία

  Οι 24 ώρες της ημέρας δεν της φτάνουν και η ζωή μιας μαθήτριας της Β’ Λυκείου δεν περιλαμβάνει συχνές εξόδους, αλλά διάβασμα με σύστημα :«Κάνω φροντιστήριο γιατί είμαι στη θετική κατεύθυνση και όταν στόχος σου είναι η Ιατρική πρέπει να βάλεις τα δυνατά σου» διευκρινίζει. Το οικογενειακό της περιβάλλον δεν στάθηκε εμπόδιο στην απόφαση της, αντιθέτως είχε τους γονείς της με το μέρος της. «Οι γονείς μου πάντα με υποστήριζαν. Θεωρούν ότι ο χώρος της μόδας, ενδεχομένως να είναι επικίνδυνος, όμως γνωρίζουν ότι αν έχεις καλό μάνατζερ, είναι στο χέρι του να σε προστατεύσει και ο δικός μου, ο κύριος Κουτούλιας είναι σωστός επαγγελματίας και με προστατεύει από τις κακοτοπιές.» Πολλά κορίτσια που ασχολούνται σε τέτοια τρυφερή ηλικία με το χώρο της μόδας, χάνουν το στόχο τους, όμως όπως εξηγεί η Ιολίτα οι γονείς της ποτέ δεν θα επέτρεπαν να συμβεί κάτι τέτοιο: “Μου λένε να μην πάρουν τα μυαλά μου πολύ αέρα. Να είμαι προσγειωμένη γιατί αυτό που θα σου προσφέρει μια καλή ζωή είναι το Πανεπιστήμιο.»

Από μικρή στα πλατώ

 Η 16χρονη Αναστασία Χήρα είναι μαθήτρια της Β΄ Λυκείου, μένει στη Καισαριανή και από τρυφερή ηλικία άρχισε να ξεφυλλίζει περιοδικά μόδας και να ενθουσιάζεται με τα πανέμορφα μοντέλα. Το καλοκαίρι που μας πέρασε αποφάσισε να ασχοληθεί πιο ενεργά. «Μου λέγανε εδώ και καιρό συγγενείς, φίλοι και γνωστοί ότι θα μπορούσα να ασχοληθώ με το μόντελινγκ και φέτος το καλοκαίρι αποφάσισα να προσπαθήσω» εξηγεί. Παρ’ όλα αυτά τα φώτα δεν την έχουν «ζαλίσει» και προσπαθεί να χτίσει το μέλλον της, όπως εκείνη επιθυμεί: «Θέλω να ασχοληθώ με πολλά πράγματα, πρωταρχικός μου στόχος είναι να καταφέρω να σπουδάσω Δημόσιες σχέσεις και Management και παράλληλα με το χώρο της μόδας, χωρίς να χάνω τον στόχο μου. Με τα μαθήματα τα πάω αρκετά καλά. «Το σχολείο έχει πολλές απαιτήσεις αλλά προσπαθώ να ανταπεξέλθω και να τα συνδυάσω όλα μαζί.» εξηγεί.

  Η μητέρα της Αναστασίας, Παναγιώτα Χήρα, είναι ο άνθρωπος που την παρότρυνε και εξηγεί πως η κόρη της έκανε τα πρώτα της βήματα στο χώρο της μόδας, πριν καν περπατήσει: “Την ανακάλυψε ένας φωτογράφος και έκανε ένα διαφημιστικό για βρεφικές κρέμες. Η εμφάνιση της ήταν πάντα εντυπωσιακή και έβλεπα ότι έβγαινε όμορφη στις φωτογραφίες, είχε άνεση με το φακό, αρμονικό σώμα, είναι πολύ ψηλή, οπότε περιμέναμε να έρθει η κατάλληλη στιγμή ώστε να ασχοληθεί, παράλληλα με το σχολείο της πάντα, με το χώρο της μόδας.» Παρ όλα αυτά στέλνει το δικό της μήνυμα, ως μητέρα στα νεαρά κορίτσια που θέλουν να βρεθούν κάτω από τα φώτα της πασαρέλας:  «Πρέπει τα κορίτσια να κοιτάνε τις σπουδές τους. Ο χώρος της μόδας είναι λαμπερός, όμως τα κορίτσια δεν πρέπει να χάνουν το στόχο τους. Το μόντελινγκ έχει ημερομηνία λήξης και έτσι τα εφόδια που θα πάρει μια μαθήτρια από το σχολείο θα τη βοηθήσουν να έχει ένα καλύτερο μέλλον.»                                     

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου