tunes

Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου 2012

Κώστας Βουτσάς: «Η τηλεόραση έχει ένα μεγάλο ατού: έχεις στα χέρια σου το τηλεκοντρόλ. Αν δεν σου αρέσει κάτι, άλλαξε το!»






 65 χρόνια στο θέατρο, ταινίες που χαρακτηρίζονται κλασικές και ατάκες που άντεξαν στο χρόνο: «Φστ μπόινγκ», «Έχω και κότερο πάμε μια βόλτα; » Ο Κώστας Βουτσάς είναι ένας από εμάς, το γελαστό alter ego μας και δεν το βάζει κάτω! Κάνει παράλληλα θέατρο, τηλεόραση, κινηματογράφο, clubbing, δίνοντας μας το μήνυμα ότι ακόμη και σ’ αυτούς τους δύσκολους καιρούς δεν υπάρχει χώρος για παραίτηση.

Συνέντευξη στη Δήμητρα Μποφυλάτου, πηγή: tv-glam




Πρωταγωνιστείτε στη θεατρική παράσταση «Ο παππούς έχει πίεση». Πώς είναι η εμπειρία ;
Περνάμε πάρα πολύ ωραία! Είμαστε μια οικογένεια, δεν υπάρχει «εγώ», υπάρχει «εμείς» και δεν έχουμε αντιπαλότητες. Το έργο ασχολείται με γυναικεία θέματα, έχει πολύ γέλιο και-δόξα το Θεό- πάει παρά πολύ καλά.
Έχετε ανταπόκριση από τον κόσμο; Έρχονται στο θέατρο;
Kαι στη Κατοχή, και στη Χούντα και τώρα, ο κόσμος πήγαινε και πάει στο θέατρο γιατί εδώ ξεσπάει. Είναι φτηνό το εισιτήριο και περνάς ένα ωραίο βράδυ, μακριά από τα προβλήματα.
Πολιτικοί έρχονται;
Όχι γιατί θα φάνε ξύλο. Αν εμφανιστεί όμως κανένας από δαύτους  εγώ θ’ ανέβω στη σκηνή και θα πω στον κόσμο: «Θα παίξω για εσάς αλλά όχι γι’ αυτόν». Θα ήθελα μάλιστα να του δώσουμε πίσω στο τριπλάσιο τα λεφτά του εισιτηρίου πίσω και να φύγει!
Ισχύει ότι θα επιστρέψετε στη τηλεόραση;
Nαι, συμμετέχω σε ένα σίριαλ που θα λέγεται, νομίζω: «Με τα παντελόνια κάτω» σε σκηνοθεσία του Βασίλη Θωμόπουλου και θα κάνω και μια ταινία με το σκηνοθέτη Χρήστο Δήμα, αλλά τα γυρίσματα δεν έχουν ξεκινήσει ακόμη.
Πώς βλέπετε την όλη κατάσταση στο τηλεοπτικό τοπίο;
Η τηλεόραση έχει ένα μεγάλο ατού: έχεις στα χέρια σου το τηλεκοντρόλ. Αν δεν σου αρέσει κάτι, άλλαξε το. Η κρατική τηλεόραση παραδείγματος χάριν έχει ωραία προγράμματα.
Προλαβαίνετε να δείτε  τηλεόραση;
Βλέπω ειδήσεις, από τη μέση και κάτω. Σου μαυρίζουν όμως  τη ψυχή. Χαίρομαι που βλέπω ότι ο κόσμος κάνει πορείες και φωνάζει αλλά δεν ξέρω αν θα βρεθεί λύση, εδώ που μπλέξαμε.
Δεν φταίμε όμως κι εμείς οι πολίτες για την όλη κατάσταση;
Φυσικά αγαπητή μου. Φταίμε κι εμείς, γιατί είμαστε φοροφυγάδες, έχουμε τέσσερα αυτοκίνητα,  και «ξεχνάμε» ότι οι συγγενείς μας πέθαναν για να εισπράττουμε τις συντάξεις τους. Γίνεται να ξεχάσεις ότι πέθανε η μάνα σου; Όλοι είμαστε συμμέτοχοι στην απάτη και πρέπει να ξεσηκωθούμε. Όταν κάθονται δύο σ’ ένα τραπέζι, ο ένας τρώει κι ο άλλος βλέπει, η συντέλεια του κόσμου θα έρθει απ’ αυτόν που βλέπει. Στην Ελλάδα, τσιμπολογάει κι αυτός που βλέπει και βολεύεται. Αν αδειάσει το πιάτο, να δούμε τι θα γίνει…
Υπάρχουν τηλεοπτικά ψυχαγωγικά που  παρακολουθείτε και σας αρέσουν;
Yπάρχει ευτυχώς ο Λάκης Λαζόπουλος που είναι καταπληκτικός σ’ αυτό που κάνει. Είναι το  «πρωίνο mou» του Mega με το Γιώργο Λιάγκα και τη Φαίη Σκορδά που είναι πολύ καλό,  και η Ελεονώρα Μελέτη είναι χαριτωμένη. Αλλά αυτά, είναι σαν τα γιαούρτια με ημερομηνία λήξης.
Η Ελένη Μενεγάκη όμως είναι διαχρονική…
Ναι κι ο Γιώργος Παπαδάκης, αυτοί οι δύο είναι όμως οι εξαίρεση. Κάτσε να θυμηθείς πόσοι  παρουσιαστές έχουν φύγει κι έχουν πάρει άλλοι τη θέση τους.
Από τον ενημερωτικό τομέα ποιοι δημοσιογράφοι θεωρείτε πως κάνουν καλά τη δουλειά τους;
Ο Γιώργος Παπαδάκης είναι πολύ καλός, το δίδυμο Καμπουράκη-Οικονομέα είναι ζωντανοί, είναι επιτυχημένοι δεν «γλύφουν». Δεν ξέρω τι πρεσβεύουν πολιτικά, αλλά τη δουλειά τους την κάνουν σωστά.
Τι δεν σας αρέσει στη μικρή οθόνη;
Τα κουτσομπολίστικα προγράμματα δεν μ’ αρέσουν, τι φόρεσε ο ένας στο πέτο κι ο άλλος στο κεφάλι, αλλά κι αυτοί οι άνθρωποι την δουλειά τους προσπαθούν να κάνουνε. Εμένα που δεν μου αρέσει το κουτσομπολιό, αλλάζω κανάλι. Είμαι συνδρομητής στη nova και στο ote tv, οπότε βλέπω κινηματογράφο και πολύ ξένο ποδόσφαιρο. Ελληνικό ποδόσφαιρό δεν βλέπω γιατί το έχουν καταστρέψει αλλά πάντα υποστηρίζω την Εθνική Ελλάδος και την ΑΕΚ.
Η κριτική σας ενοχλεί;
Όποιος δεν αντέχει τη κριτική δεν κάνει για το θέατρο. Ο Μπύχνερ είχε πει: “Στο θέατρο μπορεί να ξεχάσουν αυτά που τους είπες αλλά δεν θα ξεχάσουν αυτά που τους έκανες να αισθανθούν.” Aυτό το ρητό, το έχω κορώνα στο κεφάλι μου.
Mε το χρήμα ποια είναι η σχέση σας;
Καμία σχέση δεν έχω! Έβγαζα πάρα πολλά χρήματα από τη δουλειά μου, αλλά τα σπίτια μου τα άφησα στις γυναίκες μου, μένω στο νοίκι, δεν έχω τίποτε, ούτε τέλη κυκλοφορίας. Μόνο κάποια χρέη στην εφορία, από μια επιχείρηση που είχα κάνει θεατρική και τίποτε άλλο..
Ποια η σχέση σας με τις γυναίκες;
Μ’ αρέσουν οι γυναίκες. Τι να μου αρέσουν, οι πάπιες; Αφού είμαι αρσενικό. Από δέκα χρονών ασχολούμαι με τη γυναίκα. Θυμάμαι ότι στους βομβαρδισμούς στη Θεσσαλονίκη το 1941, ήμασταν κλεισμένοι μέσα στο καταφύγιο, κι εγώ τι είχα κάνει; Είχα στριμώξει μια μικρούλα και χαϊδευόμασταν. Δέκα χρονών, σου λέω!!
Ερωτευτήκατε ποτέ δυνατά;
Πολλές φορές. Και θυσιάζομαι για τη γυναίκα. Περπατάω στο δρόμο και σκέφτομαι: “Τι δώρο να κάνω στη Δήμητρα”  που είμαστε φίλοι, ή εραστές και ο νους μου ασχολείται μ’ αυτό το πράγμα.
Έχετε κάνει τρέλες για τον έρωτα;
Aμέ. Μια φορά, είχα σχέση με μια παντρεμένη κυρία και είχα πάει στη Ρώμη μόνο για να τη δώ για λίγη ώρα. Μ’ αρέσουν οι γυναίκες πολύ  και γι’ αυτό έχω κάνει και τρεις κόρες.
Ερωτικές σχέσεις έχετε ακόμη;
Την ξέρεις τη διαδρομή του άνδρα; Είναι γεωγραφική, σεξουαλική διαδρομή. Είναι Μαλακάσα, Καβάλα, Γλυφάδα, Δράμα.
Είστε στη Καβάλα ή τη Δράμα;
Στη Δράμα βρε Δήμητρα και πιο συγκεκριμένα έχει μια κωμόπολη μετά τη Δράμα, που λέγεται Σάπες. Από εκεί είμαι!
Φοβίες έχετε;
Τι να φοβηθώ, την αρρώστια; Kάνω τα τσεκ απ μου. Να φοβηθώ τη προδοσία μιας γυναίκας; Αφού δεν έχω τίποτε με καμία!
Iσχύει ότι είστε και clubber;
Ασχολούμαι πολύ με τον εαυτό μου: με την υγεία μου και με τη ψυχολογία μου. Κάνω παρέα με νέους ανθρώπους γιατί «κλέβω» κύτταρα. Από εσένα τώρα που μιλάμε σου κλέβω ενέργεια. Με τους γέρους, τους συνομηλίκους μου τι να πω;
Δεν έχετε φίλους στην ηλικία σας;
Έχω, αλλά δεν κάνουμε παρέα. Όταν βρισκόμαστε κάνουμε το «X factor» της πίεσης. Ρωτάμε πόσο έχει ο καθένας και βγάζουμε το νικητή. Τι κάνει ο Γιάννης; Πέθανε! Δεν τα μπορώ αυτά τα πράγματα..
Πώς εξηγείτε το ότι γίνατε τελικά ηθοποιός κωμικός, ενώ είχατε περάσει τόσο άσχημα παιδικά χρόνια;
Στο θέατρο οι ειδικότητες δεν ισχύουν. Η είσαι ηθοποιός ή δεν είσαι. Δεν μπορώ να παίξω τραγωδία. Μέχρι Αριστοφάνη έχω παίξει. Έχω προσαρμοστεί γιατί σπανίως πρωταγωνιστεί γέρος και το έχω δεχτεί.
Ποιοι νέοι ηθοποιοί σας αρέσουν;
Ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, ο Θανάσης Τσαλταμπασης, η Ελένη Ράντου, υπάρχουν πολλοί άλλοι, αλλά δεν μπορώ να τους θυμηθώ όλους.
Πώς σας φαίνεται το πολιτικό σκηνικό;
Οι πολιτικοί που μας κυβερνάνε έχουν καταλάβει πως είμαστε ένας λαός ωχαδελφιστής. Πιστεύω ότι αυτοί οι δωσίλογοι που μας κυβερνάνε είναι τσιράκια και εκτελούν εντολές για να μείνουν στη θέση τους. Ο κόσμος πρέπει να καταλάβει ότι χωρίς επανάσταση δε γίνεται τίποτε. Αυτοί πρέπει να φύγουνε! Εδώ και χρόνια μας κυβερνάει μια αδηφαγα πόρνη, η ψήφος. Λέει ο πολιτικός, ψήφισε με να σε βολέψω. Νιώθω ότι μπορώ να κάνω έγκλημα όταν ακούω γι’ αυτούς που έβγαλαν τα λεφτά τους στο εξωτερικό, χωρίς να φορολογηθούν. Δεν μπορεί να έχεις τη λίστα της Λαγκαρντ και να την κρατάς κρυμμένη, κύριε Βενιζέλο και κύριε Παπακωνσταντίνου. Ξεφτιλιστήκανε οι πολιτικοί! Ένα πράγμα μας λείπει ο αρχηγός. Ψηφίζω ΚΚΕ γιατί θέλω να κάνει αφόρητη τη νίκη του ΠΑΣΟΚ ή της Νέας Δημοκρατίας. Oι βιολογικοί μας γονείς μας μαθαίνουν ήθος και οι πολιτικοί μας μαθαίνουν να κλέβουμε, να είμαστε κλέφτες και ψεύτες.
Σας έκαναν πρόταση να πολιτευτείτε;
Nαι, αλλά είμαι 65 χρόνια στο θέατρο και ο κόσμος με αγαπάει. Περπατάω στο δρόμο κι ακούω ευχές και καλημέρες. Αυτά δεν μπορώ να τα προδώσω και να με βλέπουν στο δρόμο και να με βρίζουν.

Ιnfo: Ο Κώστας Βουτσάς πρωταγωνιστεί στη παράσταση «Ο παππούς έχει πίεση»  στο θέατρο «Ήβη» σε σκηνοθεσία  της Δήμητρας Παπαδοπούλου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου