tunes

Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου 2014

Η Πόπη Τσαπανίδου στη Μπερλινάλε




 από τη Δήμητρα Μποφυλάτου



Με την ιδιότητα της ηθοποιού, περπάτησε η Πόπη Τσαπανίδου στο κόκκινο χαλί του 64ου Φεστιβάλ Βερολίνου, όπου προβλήθηκε η ταινία «Το Μικρό ψάρι», του σκηνοθέτη Γιάννη Οικονομίδη, στην οποία συμμετέχει, υποδυόμενη την σύζυγο ενός αρχιμαφιόζου.  Η γνωστή δημοσιογράφος, παρέδωσε για τέσσερεις μέρες τη σκυτάλη της εκπομπής της, «Live U», στον Παναγιώτη Στάθη και έζησε από κοντά την εμπειρία της Μπερλινάλε, μαζί με τους υπόλοιπους πρωταγωνιστές, Βαγγέλη Μουρίκη, Πέτρο Ζερβό, Βίκυ Παπαδοπούλου και Σόνια Θεοδωρίδου.
   «Eίναι πέρα από κάθε φαντασία. Δεν ονειρευόμουν ποτέ ότι κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει, γιατί ήταν πολύ μακριά από εμένα. Τώρα που το ζω, το απολαμβάνω μέχρι το τελευταίο δευτερόλεπτο» δήλωσε στον «ΤτΚ» ενώ δεν διστάζει να αποκαλύψει τι της έκανε μεγαλύτερη εντύπωση στο Φεστιβάλ Βερολίνου:  «Βρέθηκα  σ’ ένα χώρο που περνούν συνεχώς διασημότητες του Χόλυγουντ. Αυτό το ζει κι ένας δημοσιογράφος που κάνει κάλυψη του γεγονότος και έχω βρεθεί, ως δημοσιογράφος, σε πολλές και διαφορετικές καταστάσεις. Έχει μια διαφορά όμως, γιατί είμαι στους συμμετέχοντες. Δεν καλύπτω το γεγονός, το ζω! Έχω δώσει στον εαυτό μου τη πολυτέλεια να το απολαύσει» λέει με ενθουσιασμό.


Μεγάλη στιγμή για τον ελληνικό κινηματογράφο

   Δέκα χρόνια μετά το «Λιβάδι που δακρύζει» του Θόδωρου Αγγελόπουλου, μια ελληνική ταινία συμμετέχει και πάλι στο διαγωνιστικό πρόγραμμα της Μπερλινάλε. Τι συναισθήματα της γεννάει αυτό, ως συμμετέχουσας; «Αυτό ήταν το εξαιρετικό και πρέπει να αναφερθεί από όλους. Πέρασαν δέκα χρόνια για να συμπεριληφθεί ελληνική ταινία στο διαγωνιστικό τμήμα της Μπερλινάλε. Αυτό δεν σημαίνει βεβαίως ότι δεν γινόντουσαν καλές ταινίες στην Ελλάδα! Απλώς ο Οικονομίδης πήγε κατά την άποψη μου, τον κινηματογράφο, ένα βήμα παρακάτω» δηλώνει η Πόπη Τσαπανίδου, σημειώνοντας πως η ταινία έχει λάβει ήδη διθυραμβικές κριτικές: «Είναι χαρακτηριστικό ότι ο διευθυντής της Μπερλινάλε, με τον οποίο μιλήσαμε, δεν έχει λόγια για να περιγράψει τη ταινία αυτή. Μας είπε χαρακτηριστικα: “Την ταινία την ερωτευτήκαμε, από την πρώτη ματιά”. Τα λόγια του ήταν κάτι παραπάνω από κολακευτικά και αυτό έδωσε μεγάλη χαρά σε όλους τους συντελεστές της ταινίας.»



Το μικρό ψάρι
  Με το γνωστό του γλυκόπικρο χιούμορ, ο Οικονομίδης ξεδιπλώνει στην ταινία, την ιστορία του Στράτου, τον  οποίο υποδύεται ο Βαγγέλης Μουρίκης, που βρέθηκε στη φυλακή ύστερα από έγκλημα ερωτικού πάθους. Καθώς αποφυλακίζεται, η μοίρα του τον θέλει να επιστρέφει στον υπόκοσμο εκτελώντας συμβόλαια θανάτου. Η Πόπη Τσαπανίδου κρατά το ρόλο της συζύγου του ισοβίτη Λεωνίδα για τον οποίο οι φίλοι του σχεδιάζουν την απόδρασή του: «Υποδύομαι τη Μαρία, η οποία είναι η γυναίκα του ισοβίτη. Είναι μια λαϊκή τύπισσα, που την έχει πάρει μαζί του από πιτσιρίκα και την έχει δίπλα του, σ’ όλη του τη ζωή. Έχει το ρόλο της μαφιόζας μέσα στη συμμορία του και όταν εκείνος βρίσκεται στη φυλακή, η Μαρία συντονίζει τα της απόδρασης του. Ο ρόλος είναι μικρός, αλλά έχει τη σημασία του στην εξέλιξη της πλοκής» μας λέει.

Και συνεχίζει: «Δέχτηκα την πρόταση του Γιάννη Οικονομίδη και το αποφάσισα γιατί είμαι άνθρωπος που μου αρέσει να δοκιμάζω καινούργια πράγματα, όταν μου προσφέρεται η δυνατότητα να το κάνω. Ο συγκεκριμένος σκηνοθέτης, αλλά και οι παραγωγοί της ταινίας  ήταν για μένα η εγγύηση πως δεν θα βγει κάτι που δεν θα είναι πολύ καλής ποιότητας» λέει. Δεν διστάζει μάλιστα να απαντήσει αν φοβήθηκε το συγκεκριμένο εγχείρημα: «Επειδή οι ταινίες του Γιάννη είναι χαρακτηριστικές, δεν είναι οι εμπορικές ταινίες με τα ηλιοβασιλέματα, είναι κινηματογράφος, όταν μου έγινε η πρόταση να παίξω σε μια τέτοια ταινία, μ’ αυτή τη μικρή συμμετοχή, δεν φοβήθηκα. Σκέφτηκα προς στιγμήν, μήπως δεν είμαι καλή, μήπως είμαι σαν τη μύγα μέσα στο γάλα». Οι φοβίες της εξουδετερώθηκαν με μισό μπουκάλι ουίσκι κατά τη διάρκεια του γυρίσματος της σκηνής με τον Βαγγέλη Μουρίκη, όπως η ίδια αποκάλυψε σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου για την ταινία. Αλλωστε «δεν είμαι η μοναδική που δεν είμαι ηθοποιός, είναι και η σοπράνο, Σόνια Θεοδωρίδου και ο σκιτσογράφος, Πέτρος Ζερβός. Αυτό το γεγονός μείωσε την όποια δεύτερη σκέψη μπορεί να είχα.»  Όπως και στην επαγγελματική της ζωή, έτσι και στο συγκεκριμένο εγχείρημα η Πόπη Τσαπανίδου, δούλεψε σκληρά και με πρόγραμμα: «Είχαμε ένα μεγάλο διάστημα προετοιμασίας, όπου κάναμε πρόβες κάθε βδομάδα, επί μήνες γι’ αυτή τη μικρή σκηνή και τελικά βγήκε». Όσο για το αν θα το επιχειρήσει ξανά; «Έχω πει στο Γιάννη ότι θα του χτυπώ το κουδούνι όταν γράφει σενάρια» λέει αστειευόμενη, για να βάλει στη συνέχεια, τα πράγματα στη θέση τους, ξεκαθαρίζοντας: « Άλλη η δουλειά του ηθοποιού και άλλη η δικιά μου». Aπό αύριο μάλιστα, θα είναι και πάλι στο τιμόνι της εκπομπής της, «Live U» για να μας ενημερώσει, για τις τρέχουσες εξελίξεις.


 πηγή: "Τύπος της Κυριακής"


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου