tunes

Παρασκευή, 15 Ιουλίου 2016

Όλα του γάμου δύσκολα…. κι η χώρα σε capital controls






    Ρεπορτάζ: Δήμητρα Μποφυλάτου



   Άγχος και γάμος πάνε πακέτο, ποσό μάλλον όταν η χώρα βρίσκεται σε capital controls. Πέρυσι πολλοί ήταν οι γάμοι που ακυρώθηκαν  ενώ φέτος όσα ζευγάρια ανέβηκαν ή ετοιμάζονται να ανέβουν τα σκαλιά της εκκλησίας κάνουν παζάρια σχετικά με τα οικονομικά.  Ένα χρόνο μετά, οι δόσεις  και οι πάσης φύσεως διευκολύνσεις έχουν γίνει καθημερινό φαινόμενο για τους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο κλάδο. Πολλές ήταν οι επιχειρήσεις που έκλεισαν, μη μπορώντας να αντέξουν, ενώ όσοι επιχειρηματίες έχουν κρατήσει ανοιχτές τις επιχειρήσεις τους ανοιχτές με νύχια και με δόντια, προσπαθούν με προσφορές και εκπτώσεις  να σώσουν οτιδήποτε κι αν σώζεται!  


    Στον τομέα των γάμων η κρίση είχε ξεκινήσει από το 2010 και τα capital controls ήταν το κερασάκι στην τούρτα, όπως δηλώνει  ο ιδιοκτήτης του Οίκου Νυφικών «Ελευθερίου», κ. Ιωάννης Ελευθερίου: «Η αγοραστική ικανότητα του μέσου Έλληνα μειώθηκε σε μεγάλο ποσοστό και πλέον σκοπός ήταν η κάλυψη των άμεσων βιοποριστικών του αναγκών.  Όπως όλοι οι κλάδοι, έτσι και ο κλάδος της διοργάνωσης και εμπορίας ειδών σχετικών με το γάμο ή τη βάπτιση έχει υποστεί μεγάλη πίεση λόγω της διαρκούς συρρίκνωσης του αγοραστικού κοινού. Όσες επιχειρήσεις έχουν καταφέρει να επιβιώσουν στο χώρο μας έχουν πιεστεί πολύ, γιατί πλέον τα περιθώρια του κέρδους είναι πολύ μικρά και δυστυχώς η φορολόγηση έχει γίνει δυσβάσταχτη. Επειδή η ύφεση ήταν βίαιη και διαρκής σε συνδυασμό με την πολιτική και οικονομική αβεβαιότητα που επικρατεί, δεν έδωσε σε επιχειρήσεις την ευκαιρία να προσαρμοστούν στα νέα οικονομικά και κοινωνικά δεδομένα. Mετά την επιβολή των capital controls προκλήθηκε μεγάλη αναστάτωση στην αγορά και κάποια μυστήρια ακυρώθηκαν ή αναβλήθηκαν λόγω έλλειψης ρευστότητας». Ο ίδιος εξηγεί πως για να εξυπηρετήσει τους πελάτες.. έβαλε πολύ νερό στο κρασί του: « Δεν ήταν λίγες οι φορές που πελάτες έρχονταν και μας εξοφλούσαν σταδιακά ή μέσω τραπεζικού λογαριασμού. Πολλά μυστήρια  αναβληθήκαν και είτε έγιναν φέτος, ή αναβλήθηκαν δια παντός.»
    Η φωτογράφος  Ρούλα Μονιάκη, που εξειδικεύεται στη φωτογράφηση γάμων, δηλώνει  πως αντιλαμβάνεται πως η οικονομική συγκυρία είναι δύσκολη για πολλά ζευγάρια και έτσι κάνει διευκολύνσεις στους πελάτες της. Επισημαίνει μάλιστα πως πέρυσι, την εποχή επιβολής των capital controls   πολλά ζευγάρια  ακύρωσαν τον γάμο τους, δημιουργώντας αναστάτωση και στους ίδιους τους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον τομέα των γάμων:«Τα capital controls μας επηρέασαν αρκετά. Πολλά ζευγάρια αγχώθηκαν και τελευταία στιγμή ήθελαν να ακυρώσουν τους γάμους τους. Όταν όμως είσαι επαγγελματίας κανείς ότι καλύτερο μπορείς για τους πελάτες σου. Έκανα  και κάνω πολλές διευκολύνσεις έτσι ώστε να είναι χαλαροί και να απολαύσουν τον γάμο τους. O φωτογράφος όπως και να το κάνουμε είναι ο τελευταίος που πληρώνεται....»


Η  make up artist & hair stylist κ. Ελένη Σταμάτη

  Παρόμοιες καταστάσεις έζησε και η καταξιωμένη make up artisthair stylist κ. Ελένη Σταμάτη η οποία δηλώνει: «Δεν υπάρχει επαγγελματικός κλάδος που να έχει μείνει ανεπηρέαστος από την κρίση. Είναι επίσης γεγονός ότι η επιβολή capital controls  δημιούργησε ένα  ψυχολογικό σοκ σε όλους , με αποτέλεσμα να επηρεάσει την καταναλωτική συμπεριφορά. Σταδιακά όμως οι Έλληνες προσαρμόστηκαν στα νέα δεδομένα και εφάρμοσαν νέους τρόπους οικονομικής διαχείρισης των διαθέσιμων χρημάτων τους, προκειμένου να καλύψουν τις όποιες ανάγκες τους.  Και ανάμεσα στις ανάγκες αυτές είναι η διαχείριση της υλοποίησης των μελλοντικών τους σχεδίων, όπως είναι η πραγματοποίηση ενός γάμου, με ότι αυτό σημαίνει.»


                                         Ένα χρόνο μετά τα capital controls



Η φωτογράφος Ρούλα Μονιάκη αποτυπώνει με μοναδικό τρόπο στον φακό της τις πιο μοναδικές στιγμές σας

  
 Η φωτογράφος κ.  Ρούλα Μονιάκη θεωρεί πως ίσως όλη αυτή η κρίση που δημιουργήθηκε  βοήθησε να ξεκαθαρίσει η ήρα από το σιτάρι: « Αυτό που έγινε ήταν καλό γιατί ξεκαθάρισε το τοπίο με τους φωτογράφους που είναι επαγγελματίες και με αυτούς που δεν είναι. Ένας τραπεζικός διακανονισμός η ένα μηχάνημα για κάρτα βοηθάει πολύ έτσι ώστε να μην δημιουργηθεί πρόβλημα στην πληρωμή. Πέρυσι τα πράγματα ήταν δραματικά ενώ φέτος όπως η ίδια διευκρινίζει η κατάσταση έχει επανέρθει στους κανονικούς της ρυθμούς:«Φέτος τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα από πέρυσι και οι περισσότεροι πελάτες δεν μου ζητάνε κάποιο διακανονισμό. Είτε  οργάνωσαν καλύτερα τα οικονομικά τους σε σχέση με πέρυσι ,η αυτόματα προσαρμόστηκαν μόνοι τους στα καινούργια δεδομένα."
   Με την παραπάνω άποψη συμφωνεί  η κ.  Ελένη Σταμάτη: «Σαν επαγγελματίας ανέκαθεν σεβόμουν τον πελάτη , τον αντιμετώπιζα ως μοναδική  περίπτωση και φρόντιζα να του παρέχω υπηρεσίες που κάλυπταν τις πραγματικές του ανάγκες γι αυτή τη μοναδική στιγμή της ζωής του, προσαρμοσμένες στις οικονομικές του δυνατότητες. Κάθε φορά μπαίνω στη θέση του πελάτη μου, συζητώ μαζί του και προτείνω λύσεις που δεν θα τον αναγκάζουν να κάνει παζάρια. Είναι πολύ σημαντικό να σε εμπιστεύεται ο πελάτης, να αισθάνεται αξιοπρεπής αλλά και απόλυτα ικανοποιημένος από τις υπηρεσίες που λαμβάνει. Στον χώρο του νυφικού μακιγιάζ για παράδειγμα, δίνουμε μεγάλη σημασία στη λεγόμενη αξία του προϊόντος. Πλέον περιλαμβάνουμε στη τιμή ενός μακιγιάζ, πράγματα για τα οποία παλιότερα χρεώνονταν έξτρα, όπως για παράδειγμα περισσότερα από ένα δοκιμαστικά ή την παραμονή του μακιγιέρ στη δεξίωση ή στη φωτογράφηση για το day after wedding. Με αυτόν τον τρόπο όχι μόνο κερδίζεις την εμπιστοσύνη αλλά κυρίως επενδύεις στο μέλλον, σε εν δυνάμει νέους πελάτες διότι χωρίς να υποβαθμίζεις την ποιότητα της δουλειάς σου δημιουργείς άμεσα έναν επιπλέον λόγο προβολής σου από το στόμα του ικανοποιημένου πελάτη. Ο κλάδος του make up& bridal hair για τους πραγματικούς επαγγελματίες, αντέχει. Κι αντέχει για έναν επιπλέον λόγο. Οι Ελληνίδες ήταν και θα είναι «κοκέτες» και ο χώρος του καλλωπισμού θα προσφέρει πάντα δουλειά και ευκαιρίες για νέους πελάτες.»
 


   
 Στον τομέα που δραστηριοποιείται ο κ. Ελευθερίου συμπεριλαμβάνεται το νυφικό, οι μπομπονιέρες, τα στέφανα και όλα τα παρελκόμενα της τελετής. Εκεί δυστυχώς  τα πράγματα δεν είναι το ίδιο ρόδινα και αυτό γιατί όπως δηλώνει, έχει πέσει δραματικά σε πολλά μαγαζιά η ποιότητα των προϊόντων: « Αποτέλεσμα της γενικής κατάστασης  είναι ότι μερικοί καταστηματάρχες ρίχνουν διαρκώς την ποιότητα των εμπορευμάτων τους (εισαγόμενα νυφικά από βιοτεχνίες αγνώστου προελεύσεως , κυρίως από Τουρκία και Κίνα, είτε παραγωγή ρούχων βαπτιστικών σε άθλιες συνθήκες που δεν πληρούν τα στοιχειώδη στάνταρντς  υγιεινής ώστε να έχουν μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους. Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει σε κάποια καταστήματα σε συγκεκριμένο δρόμο της Αθήνας όπου έχουν τα βαπτιστικά προϊόντα εκτεθειμένα  στα μικρόβια και τα καυσαέρια προκειμένου να προμηθεύουν τους καταναλωτές με φτηνά αλλά και χαμηλής ποιότητας προϊόντα, επιβλαβή για την υγεία των μωρών. Ο κλάδος έτσι υφίσταται μεγαλύτερη ζημία μακροπρόθεσμα, διότι μεγαλώνει συνεχώς η δυσπιστία του καταναλωτικού κοινού.»
   Όσο για το πώς επιβιώνουν οι επιχειρήσεις εν μεσω capital controls; Ο κ. Ελευθερίου δηλώνει πως έχει κάνει τα πάντα για να είναι οι πελάτες του ευχαριστημένοι, χωρίς όμως να ρίξει την ποιότητα των προϊόντων, προκειμένου να γίνει η επιχείρηση του πιο ανταγωνιστική:  «Η επιχείρησή μας, αντιλαμβανόμενη τη γενικότερη κατάσταση του Έλληνα και την καθημερινή πίεση που βιώνει, προσπαθεί να κρατήσει σε υψηλά επίπεδα την ποιότητα των προϊόντων της και ταυτοχρόνως να μειώσει όσο είναι δυνατό το κόστος μετακίνησης άλλα και της ταλαιπωρίας των πελατών μας. Έτσι παρέχουμε δωρεάν χώρο στάθμευσης στους πελάτες μας καθώς και δυνατότητα αποστολής της παραγγελίας τους στον τόπο κατοικίας τους. Επίσης για τους πελάτες μας στην επαρχία ή το εξωτερικό δίνεται η δυνατότητα τηλεφωνικής παραγγελίας μέσω της ιστοσελίδας μας στο διαδίκτυο και της σελίδας μας στο facebook, η οποία ανανεώνεται διαρκώς με επώνυμα προϊόντα. Στο χώρο του γάμου και των νυφικών συγκεκριμένα έχουμε μειώσει πολύ τις τιμές μας, ποτέ όμως σε βάρος της ποιότητας και παρέχουμε πλέον τη δυνατότητα δημιουργίας νυφικού φορέματος ραμμένο στο σώμα της νύφης σε υφάσματα και στυλ της επιλογής της και χωρίς επιπλέον κόστος από αυτό της αγοράς ενός έτοιμου νυφικού. Επίσης παρέχουμε τη δυνατότητα δόσεων μέσω κάρτας και πάντα με στόχο να ικανοποιούμε τους πελάτες μας. Στόχος μας, από το 1969 πάντα ήταν ο ευχαριστημένος πελάτης που θα μας συστήσει στους επόμενους και με αυτή τη νοοτροπία κατορθώσαμε να επιβιώσουμε από την κρίση και τα capital controls. Μάλιστα φέτος εγκαινιάσαμε και δεύτερο υυποκατάστημα στο Ίλιον προκειμένου να εξυπηρετήσουμε τους πελάτες μας από τα δυτικά προάστια. Ελπίζω το μέλλον του κλάδου μας να είναι ευοίωνο και το καταναλωτικό κοινό να επιβραβεύσει τα καταστήματα που επιμένουν να του παρέχουν φτηνά και ποιοτικά προϊόντα.»


Ιnfo:
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τον γάμο σας:
Φωτογράφηση γάμων: Ρούλα Μονιάκη: http://roulamoniaki.com/

Oίκος Νυφικών Ελευθερίου: http://www.nifika-eleftheriou.gr/
Bridal Μake up & Hair: Eleni Stamati - make up artist & hair stylist (Facebook Official Page)



Οι «Ακέφαλες» νύφες

«ΝΥΦΙΚΟ λευκό στράπλες με καρδιά μπούστο, κρυσταλλάκια Swarovski, ουρά με scratch που βγαίνει, φορεμένο 1 φορά μόνο καθαρό από καθαριστήριο. Επίσης το μέγεθος είναι μεταξύ medium και large επειδή ακριβώς έχει κορδόνια στην πλάτη.»  Η κρίση και τα capital controls έχουν αφήσει τα «σημάδια» τους σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής μας. Τελευταία έχει παρατηρηθεί πως αρκετές Ελληνίδες πωλούν μισοτιμής τα νυφικά τους, κάποια εκ των οποίων είναι επώνυμων σχεδιαστών, για να εξοικονομήσουν χρήματα. Η ιστοσελίδα αγγελιών “Χρυσή Ευκαιρία”, έχει πλέον ξεχωριστή κατηγορία με μεταχειρισμένα νυφικά. Κάνοντας μια μικρή έρευνα, ανακαλύψαμε περισσότερες από 10 σελίδες με  283 νυφικά προς πώληση. Τα περισσότερα απ’ αυτά είναι μεγάλων σχεδιαστών και πωλούνται σε πολύ χαμηλές τιμές, αφού οι νύφες προτιμούν να χάσουν πάνω από το 50-60% της αξίας του νυφικού, αρκεί να το…ξεφορτωθούν..
   Οι φωτογραφίες με τις «ακέφαλες» νύφες κρύβουν πίσω τους διαφορετικές ιστορίες. Κάποιες γιατί έχουν οικονομικά προβλήματα και παντρεύτηκαν, κάνοντας οικονομία σε όλα, από τις μπομπονιέρες μέχρι και τον φωτογράφο. Σε κάποιες άλλες περιπτώσεις οι νύφες θεωρούν πως  δεν έχει νόημα να τους πιάνει χώρο στη ντουλάπα κάτι που δεν θα ξαναφορέσουν, όταν έχουν τόσες ανάγκες.
 
Eπικοινωνήσαμε με μερικές από τις γυναίκες στις αγγελίες προκειμένου να μάθουμε το λόγο που τις οδήγησε στην πώληση των νυφικών τους.  Η Μαριάννα Π, αποφάσισε να πουλήσει το νυφικό της για να πάει μήνα του μέλιτος με τον σύζυγο της : «Το φόρεσα μια φορά το νυφικό μου και δεν είχα χώρο στη ντουλάπα μου. Το αγόρασα 2.000 ευρώ και σκέφτηκα να το πουλήσω για να κάνουμε διακοπές με το σύζυγο μου. Κατά τη διάρκεια του γάμου στριμωχτήκαμε οικονομικά και το να το πουλήσω μου φάνηκε μια έξυπνη λύση.»
Πολλές φορές τη δύσκολη αυτή δουλειά την κάνουν οι άντρες, αφού οι γυναίκες στεναχωριούνται να αποχωριστούν το νυφικό τους φόρεμα, ενώ υπάρχουν και κάποιες πιο σπάνιες  περιπτώσεις. Κάποιες γυναίκες που πήραν διαζύγιο θέλουν να ξεφορτωθούν οτιδήποτε τους θυμίζει τον έγγαμο βίο τους και για ψυχολογικούς λόγους το «σκοτώνουν», γιατί η θέα του νυφικού της γεμίζει με αρνητικά συναισθήματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου