tunes

Δευτέρα 13 Δεκεμβρίου 2010

ΜΑΥΡΑ ΜΕΣΑΝΥΧΤΑ




Η δουλειά τους ξεκινά όταν το φως της μέρας πέφτει. Είναι σκοτεινοί τύποι; Μέσα στη νύχτα το παίζουν φευγάτοι; Φοράνε μαύρα γυαλιά μες το σκοτάδι; Πώς αποφάσισαν τελικά να κάνουν τη νύχτα μέρα;

Από τη Δήμητρα Μποφυλάτου, περιοδικό Glam

 Παναγιώτης Καποδίστριας

Σεναριογράφος




«Η νύχτα, μου τσιγκλάει το DNA!»
-Πώς έγινες βραδινός τύπος;
Ένεκα η ανάγκη!!! (γέλια) Η νύχτα από αρχαιοτάτων χρόνων έδωσε τη δύναμη σε πολλούς ανθρώπους για να δημιουργήσουν. Όσοι βρισκόμαστε στις συγκεκριμένες σελίδες, προφανώς δεν πιστεύουμε πως "της νύχτας τα καμώματα τα βλέπει η μέρα και γελά".
  Πώς είναι να εργάζεσαι την ώρα που οι άλλοι κοιμούνται;
 Τι να σου πω; Λίγο η ηρεμία, λίγο το σκοτάδι, με βοηθάει να χαλαρώσω και να ονειρευτώ πιο εύκολα. Κάτι που δε θα μπορούσε να επιτευχθεί εύκολα κατά τη διάρκεια της μέρας. Πολύ βαβούρα, κόσμος πάει κι έρχεται... Τη νύχτα δε χρειάζεται να μιλάς. Μιλάνε οι ήρωες αντί για σένα.
-  Η νύχτα είναι «μούσα» σου; 

Ε, καλά... Δεν είμαι κι ο Όμηρος... (γέλια) Παρόλα αυτά, δημιουργεί τις ιδανικές συνθήκες για μένα. Είναι γονιδιακό το θέμα. Η νύχτα, μου τσιγκλάει το DNA!

 -   Τι «αξιομνημόνευτα» ευτράπελα σου έχουν συμβεί ενώ το..  σκοτάδι πέφτει; 

Αυτό που θυμάμαι έντονα, είναι τη γειτόνισσά μου να μου χτυπάει το κουδούνι στις 05:00 το πρωί και να μου λέει πως έχει πρόβλημα γιατί ανοίγω τη βρύση και ξυπνάει. Ε, μα τι να κάνω; Να πάθω αφυδάτωση, νυχτιάτικα;;; (γέλια) Μια άλλη φορά, έγραφα μανιωδώς για να τελειώσω τη "σπαρτιάτισσα πεθερά". Ήταν Χριστούγεννα. Όλοι έβγαιναν έξω κι εγώ εκεί. Μπροστά στον υπολογιστή μέρα-νύχτα. Είχα μείνει ξάγρυπνος περίπου 6 μέρες για να προλάβω να παραδώσω τα επεισόδιά μου μέχρι την πρωτοχρονιά. Όταν σηκώθηκα, τα μάτια μου ήταν πρησμένα. Αλλά δεν ήταν απο το ξενύχτι. Είχα πάθει βαριάς μορφής επιπεφυκίτιδα. (γέλια) Δυστυχώς, επέζησα!!! (γέλια)

 -   Τι θα πει νύχτα για σένα; 

Ανακάλυψη, διερεύνηση, πάθος και δημιουργία.

“Που θα σε βρουν όσοι δεν έχουν ύπνο;” 

Από το Σεπτέμβριο έχω δημιουργήσει το εργαστήρι δημιουργικής γραφής "Tabula Rasa" . Είναι η πρώτη σχολή πλήρους φοίτησης που ασχολείται με το θέμα της συγγραφής στην Ελλάδα. Μπορεί πια κάποιος να σπουδάσει σεναριογραφία, λογοτεχνική γραφή, θεατρική γραφή, αρθογραφία και μετάφραση/διασκευή. Σ' αυτό τον αγώνα βέβαια, είναι μαζί μου η Ματθίλδη Μαγγίρα, η Λίζα Δουκακάρου, η Άννα Χατζησοφιά, ο Μάνος Ψιστάκης, η Μπέσση Μάλφα, η Μανίνα Ζουμπουλάκη, η Κωνσταντίνα Μιχαήλ, ο Γρηγόρης Πετρινιώτης, άνθρωποι που εκτιμώ βαθύτατα για το έργο τους. 

 -   Πως πήρες την απόφαση να κάνεις εν καιρώ κρίσης ένα τέτοιο βήμα; 
 Είναι κάτι που σκεφτόμουνα εδώ και πολλά χρόνια. Ξέρεις  πόσες πόρτες χτύπησα "ανθρώπων της τέχνης" ζητώντας τους να μου μάθουν δύο πράγματα; Δυο απαντήσεις άκουγα μόνο. "Δεν έχω χρόνο" και "δε μπορώ να σου μάθω τα μυστικά μου". Ε, λοιπόν αυτό είναι κάτι που δε θέλω να το βιώσει κανένας νεότερος. Δεν το παίζω Δον Κιχότης αλλά ούτε θα παραμείνω μια Δουλτσινέα που περιμένει ένα Δον Κιχότη για να αλλάξει τον κόσμο μου. Ως νέος άνθρωπος, αποφάσισα να κάνω ένα πρώτο βήμα στο να αλλάξει η νοοτροπία που έχουμε σ' αυτό τον τόπο, μπας και πειστούν κάποιοι ανεγκέφαλοι που το παίζουν σπουδαίοι, πως η μαγκιά είναι να βοηθάς το νεότερο και όχι να του κόβεις τα φτερά. 



Θέμης Λιανός
Ιδιοκτήτης γραφείου κηδειών

“Τις νύχτες που έτυχε να έχω περιστατικά έκανα να κοιμηθώ τρία μερόνυχτα”

Πώς ασχοληθήκατε με τον συγκεκριμένο χώρο;
  Tελείως συμπωματικά και βλέποντας ότι έχω να κάνω με τον ανθρώπινο πόνο, σαν ευαίσθητος πολίτης που είμαι και μετά από παρότρυνση ενός ανθρώπου που με έκανε από τότε  που τον γνώρισα να γίνω πιο χρήσιμος άνθρωπος. Φοβόμουν τον θάνατο αλλά τελικά κατάφερα μετά από αντίξοες συνθήκες να γίνω αποδεκτός στο χώρο που μένω  και μετά από πολλές προσπάθειες επικράτησα μέσα σε μεγαθήριο.

Το ωράριο, είναι μια από τις μεγάλες δυσκολίες του επαγγέλματος;
Μπορεί να φύγεις από το γραφείο, να πας σπίτι σου να ξαπλώσεις  και πριν προλάβεις να κλείσεις μάτι  να πρέπει να τρέξεις πάλι, γιατί μια οικογένεια έχει περιστατικό στο σπίτι ή στο νοσοκομείο είτε σε κάποιο συμβάν αιφνίδιο που θα πρέπει να προσφέρεις τις υπηρεσίες σου. Τα αστυνομικά τμήματα που επεμβαίνουν πολλές φορές σε αιφνίδια περιστατικά μας τηλεφωνούν και είμαστε υποχρεωμένοι από τη στιγμή που μας ενοχλήσουν να προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας (να πάρουμε το νεκρό από το σημείο που βρίσκεται και να μεταφερθεί στο νεκροτομείο) μέσα σε κρύα και σε βροχές χωρίς να πληρωνόμαστε πολλές φορές.

Με τον καιρό μαθαίνετε πώς να μην σας σοκάρει ο θάνατος;
Λένε πολλοί ότι εμείς που ασχολούμαστε με αυτή τη δουλειά «πορωνόμαστε» αλλά δεν είναι έτσι. Όταν έχουμε να αντιμετωπίσουμε περιστατικά, όπως αυτό που είχα προχτές, ένα παλικάρι είκοσι χρόνων, εκεί αρρωσταίνουμε στην κυριολεξία γιατί είμαστε γονείς. Τρέμουμε στην ιδέα ότι μπορεί αυτό που  συνέβη στο πατέρα και τη μητέρα αυτού του παιδιού μπορεί να συμβεί και σε μας. Ο θάνατος είναι εκμετάλλευση και δυστυχώς πολλοί άνθρωποι εκμεταλλεύονται από το θάνατο. Κανείς δε λέει ότι δε θέλει τα χρήματα, αλλά πρέπει να είμαστε ευαίσθητοι!

Τις νύχτες σας η συγκεκριμένη δουλειά τις «χρωματίζει;»
  Bεβαίως. Η νύχτα γίνεται μέρα για εμάς. Δεν έχουμε ωράριο. Τις νύχτες που έτυχε να έχω περιστατικά έκανα να κοιμηθώ τρία μερόνυχτα. Είναι πολύ δύσκολη δουλειά και έχουμε τη συγκατάβαση των δικών μας ανθρώπων. Ξέρετε πόσες φορές η σύζυγος μου έχει πάρει τη νεκροφόρα και πηγαίνει και μόνη της σε περιστατικά προκειμένου να φέρουμε σε πέρας την όλη διαδικασίας. Ο συνεκτικός δεσμός είναι η αγάπη και η κατανόηση.



                                      Τάσος Μαμουλίδης
                                                barman


«Δεν είμαι παιδί της μέρας!»


  Πώς σου ήρθε κι ασχολήθηκες με τη νύχτα;
 Είπα να ασχοληθώ με την νύχτα γιατί είναι μια άλλη διέξοδος που σε βοηθάει να βγάζεις κάποια χρήματα, ενώ παράλληλα να σπουδάζεις, η να ασχολείσαι τέλος πάντων με κάτι άλλο τα πρωινά σου. Είμαι ανεξάρτητος σαν άνθρωπος, δεν θέλω να «εξαρτώμαι» από κανέναν οικονομικά  και έτσι μου προέκυψε
 Πώς είναι να εργάζεσαι την ώρα που οι άλλοι κοιμούνται;
 Δεν έχω κανένα πρόβλημα, αντιθέτως μου αρέσει η νύχτα και δεν είμαι παιδί της μέρας.. Άρα το να δουλεύω και κάποιοι να κοιμούνται για μένα είναι κάτι τελείως φυσιολογικό

  Τι περίεργο  σου έχει συμβεί ενώ η μέρα φεύγει και το Johnny Walker έρχεται ; 

Δεν μου έχει τύχει κάτι πολύ τραγικό.. Το χειρότερο σε εισαγωγικά  ήταν όταν μια παντρεμένη ήρθε και μου είπε: "Σήμερα θα μεθύσω για πάρτυ σου»  και μετά μου ζητούσε διάφορα..

Σε φλερτάρουν οι γυναίκες στη δουλειά;
Ναι μου συμβαίνει πολύ συχνά.. Και έχω αυτήν την απορία πάντα.. Γιατί δεν γίνεται  αυτό όταν είμαι έξω από το μπαρ;;;

Ευτράπελα σου έχουν τύχει;
Moυ έχει τύχει να έχω γίνει «λιώμα» στο ποτό με συναδέλφους μέσα από το μπαρ, να μην μπορούμε να δουλέψουμε και  να μας «κυνηγάει»  το αφεντικό..!

Τι θα πει νύχτα για σένα; 
Για μένα η νύχτα είναι μια μεγάλη στιγμή τις ζωής σου στην οποία μαθαίνεις πολλά πράγματα, βιώνει πολύ έντονες στιγμές και συγχρόνως η διασκέδαση σε παραπλανεί  χωρίς να δίνεις σημασία στον χρόνο και στον τόπο. Απλά σε νοιάζει να περάσεις όμορφα όπου και αν βρίσκεσαι μέσα στην νύχτα.. Είναι κάτι σαν ναρκωτικό.. Απλά δεν μπορείς να ζήσεις χωρίς αυτήν...

                       Bίκυ Νικολοπούλου

«Της νύχτας τα καμώματα τα βλέπει η μέρα και γελά»
Σερβιτόρα


Πως έγινες βραδινός τύπος;

Βραδινός τύπος...λοιπόν, θα μπορούσες να με χαρακτηρίσεις έτσι πια! Η επιλογή του να δουλεύω βράδυ, αρχικά ξεκίνησε περιστασιακά για να βγάζω κάποια χρήματα ταυτόχρονα με τις σπουδές μου, όπως άλλωστε τα περισσότερα παιδιά της ηλικίας μου τώρα πια αυτή τη δουλειά την κάνω 2.5 χρόνια, και πίστεψε με μου είναι απαραίτητη για να καλύπτω τα έξοδά μου. Η αντερώτηση σίγουρα θα είναι γιατί δεν επέλεξες κάτι που να έχει να κάνει με πρωινά ωράρια ..εγώ εδώ θα σου πω ότι τελικά μάλλον η νύχτα έχει στοιχεία που μου αρέσουν , παρόλο που έχω αποφασίσει ότι δεν θα βρίσκεται μελλοντικά στη ζωή μου.

-Πώς είναι να εργάζεσαι την ώρα που οι άλλοι κοιμούνται;


Αυτό είναι μια πολύ καλή ερώτηση.. Είναι κάποιες φορές ή μάλλον πολλές φορές που δεν αντέχω αυτό το πράγμα. Δεν με ενοχλεί το γεγονός ότι οι άλλοι κοιμούνται , οι άλλοι διασκεδάζουν και εγώ δουλεύω αλλά το ότι και εγώ θέλω να μπορώ να ξυπνήσω 10 η ώρα και να πάω για καφέ το πρωί, όπως όλοι οι φυσιολογικοί άνθρωποι, θέλω και γω να κοιμάμαι όσο θέλω και να πηγαίνω στο μάθημά μου ξεκούραστη. Αυτό βέβαια δεν συμβαίνει πάντα , για να είμαι ειλικρινής ,είναι αρκετές οι φορές που περνάω τόσο ωραία που δεν μου κάνει καρδιά να φύγω παρ΄ όλο που έχω σχολάσει και έχω να ξυπνήσω πρωί.


- Η νύχτα είναι «μούσα» σου;

Όχι , δεν θα μπορούσα να πω ότι , η νύχτα είναι μούσα μου! Αρχικά αυτή τη δουλειά την κάνω μόνο 2.5 χρόνια. Ποτέ μέσα σε αυτή τη δουλεία δεν θέλησα να βγάλω στοιχεία του χαρακτήρα μου , πέρα από το ότι αφορά την ευγένεια , την καλή μου διάθεση και την ταχύτητά μου πάνω στη δουλεία. Με λίγα λόγια δεν μπορώ να πω ότι στη νύχτα μπορείς να είσαι ο εαυτός σου 100% γιατί ούτε η ίδια δεν το θέλει. Δεν σου δίνει κάτι παραπάνω και ούτε θέλει να της δώσεις. Σύμφωνα λοιπόν με αυτό, είναι επιλογή του κάθε ατόμου να θεωρεί τη νύχτα μούσα του, εγώ πάντως σίγουρα όχι!


-Τι «αξιομνημόνευτα» ευτράπελα σου έχουν συμβεί ενώ το.. σκοτάδι πέφτει;

Τα ευτράπελα όπως είναι λογικό είναι πάρα πολλά.. και το μόνο που έχω να πω εγώ σαν θεατής όλων αυτών είναι ότι , της νύχτας τα καμώματα τα βλέπει η μέρα και γελά.. τίποτε άλλο!!


-Τι θα πει νύχτα για σένα;

Θα σ
oυ πώ τις πρώτες λέξεις που μου έρχονται στο μυαλό. Δουλειά , διασκέδαση. Από τη μια , δουλεύω , κουράζομαι και όλα αυτά τα σχετικά  αλλά πραγματικά κανένας δεν μπορεί να πει ότι δεν διασκεδάζει όταν δουλεύει "νύχτα" . Γνωρίζεις ανθρώπους , κοινωνικοποιείσαι, υπάρχουν ώρες που διασκεδάζεις και συ μαζί με τους πελάτες, περνάς ωραία με τους συναδέλφους σου , που κατά πάσα πιθανότητα είναι στην ίδια φάση με σένα. Νύχτα λοιπόν θα πει το μέρος της μέρας ,που για μένα συμπεριλαμβάνει διασκέδαση και δουλειά.


 Στέλιος Δάβαρης- τραγουδιστης





          “Η νύχτα είναι το καταφύγιο της μούσας μου”

Πως έγινες βραδινός τύπος;
Κάποτε ερωτεύτηκα τη γυναίκα του Μορφέα. Ζήσαμε ένα μεγάλο έρωτα, εκείνος θύμωσε και από τότε δεν έρχεται τις νύχτες να με πάρει. Σπάνια..

Πως είναι να εργάζεσαι την ώρα που οι άλλοι κοιμούνται;
Την ώρα που τραγουδάω και οι άλλοι κοιμούνται ; Είναι υπέροχο.. Απλά τους νανουρίζω χωρίς να το ξέρουν

Η νύχτα είναι η μούσα σου;
Η αλήθεια είναι πως όχι. Η νύχτα είναι το καταφύγιο της μούσας μου..

 Τι αξιομνημόνευτα ευτράπελα σου έχουν συμβεί ενώ το σκοτάδι πέφτει;
Κάποτε έπεσε ένα αστέρι στον ώμο μου και μου  είπε: "πάρε με μαζι σου να δω πως είναι να περιμένεις να ευχηθείς σε  ένα αστέρι που πέφτει " Ευτράπελα συμβαίνουν πάντα. Με τη μονή διαφορά ότι τα  ευτράπελα της μέρας παρατηρούν τα της νύχτας και  ζηλεύουν.

Τι θα πει νύχτα για σένα;
Ένας δημιουργικός διάδρομος που πάνω του τρέχει η αναμονή της έμπνευσης που κάποτε αποθηκεύτηκε μέσα μου, περιμένοντας να βρει τρόπο να φανερωθεί, ακόμα κι αν κάθομαι απλά και κοιτάζω το ταβάνι

Που θα σε βρουν όσοι δεν εχουν ύπνο;
Όσοι δεν έχουν ύπνο ειδικά τις τέταρτες μπορούν να με βρουν στα live μου στο ΚΟΟ-ΚΟΟ  στο γκάζι 10 και 24 νοεμβρη, σε τραγούδια μου απ’ το πρώτο μου album -όλα είναι νερό- και σε  άλλα που αγαπάω πολύ.   Tις υπόλοιπες μέρες  το πιο πιθανό είναι να με βρουν σε κάποιο ρεφρέν ή σε κάποιο δρόμο να γυρίζω σαν αδέσποτο στη μέση, ανάμεσα στη μοναξιά και στις αγκαλιές..




  Αλεξάνδρα Φωτεινού Bellydancer



«Στη νύχτα τα διπλώματα ωχριούν. Τα πτυχία που έχω στο χορό δεν τα έχω δείξει ποτέ και σε κανέναν, είναι διακοσμητικά»

-Πώς ασχοληθήκατε με τον συγκεκριμένο χώρο;
   H νύχτα είναι ο χώρος στον οποίο μπορώ να κάνω αυτό που αγαπώ, να χορεύω! Ήμουν άριστη μαθήτρια, πέτυχα στο μαθηματικό Αθηνών αλλά πάντα είχα μεράκι με το χορό και έτσι παράτησα τις σπουδές μου και αφοσιώθηκα στο χορό. Πήρα μια υποτροφία στο Λονδίνο σε μια από τις καλύτερες σχολές χορού. Σπούδασα χορό, ιστορία Τέχνης, ερχόμενη στην Ελλάδα άρχισα να δουλεύω σε διάφορές δουλειές.

-Το bellydancing πώς προέκυψε στη ζωή σου;
  Eνώ χόρευα σε μπαλέτα τραγουδιστών και σαν λατιν χορευτρια, έγινε μια οντισιον από ένα γνωστό τραγουδιστή, ο οποίος ήθελε μια bellydancer. Tότε υπήρχαν 3-4 χορεύτριες σε όλη την Αθήνα και από εκεί και πέρα άρχισα να ασχολούμαι σοβαρά με αυτό, παράτησα  όλα τα άλλα είδη που έκανα, ταξίδεψα στην Αίγυπτο, στο Λίβανο, έκανα σεμινάρια στο εξωτερικό και συνέβαλλα  στο να γίνει το bellydance μόδα στην Ελλάδα.


-Τι συνάντησες στο κόσμο της νύχτας;
Στη νύχτα τα διπλώματα ωχριούν. Τα πτυχία που έχω στο χορό δεν τα έχω δείξει ποτέ και σε κανέναν, είναι διακοσμητικά. Ο κόσμος  της νύχτας φαίνεται σκληρός, αλλά δεν είναι πιο σκληρός από τον κόσμο της ημέρας γιατί και εκεί υπάρχουν τρικλοποδιές και ανταγωνισμός. Η νύχτα φαίνεται πιο σκληρή γιατί υπάρχει  ο μύθος των μπράβων, των ναρκωτικών, της βίας, αλλά πιστεύω ότι αυτά υπάρχουν και την ημέρα.

- Τι αξιομνημόνευτα ευτράπελα σου έχουν συμβεί ενώ το σκοτάδι πέφτει;
Μια  πρωτοχρονιά βράδυ είχα κλείσει 8 δουλειές στην Αθήνα και δεν μπορούσα να αθετήσω το λόγο μου σε καμία. Έτσι  ντυμένη με μια στολή oriental μέσα στο κρύο κυκλοφορούσα πάνω σε μια μηχανή με τα σπαθιά κι ένα χρυσό μπαστουνάκι! Τελικά κατάφερα να πάω σε όλες τις δουλειές και να μην αργήσω και σε καμία.
-   Πώς είναι να εργάζεσαι την ώρα που οι άλλοι κοιμούνται;
Τώρα πια η νύχτα έχει πρόβλημα, δεν είναι όπως παλιά. Κανένα μαγαζί δε δουλεύει επτα μέρες τη βδομάδα. Τώρα πια όλοι που δουλέυουμε στη νύχτα έχουμε ρεπό. Η νύχτα για μένα ομορφαίνει την ημέρα, την κάνει πιο υποφερτή.

-Για σένα τι θα πει νύχτα;
Εμένα η νύχτα από μικρή με τραβούσε, μου κρύβει μια γοητεία. Δείχνω μια εικόνα στη νύχτα, που είναι διαφορετική απ’ αυτή που είμαι την ημέρα. Τη νύχτα μεταμορφώνομαι!



Φωτεινή Χατζηκωνσταντίνου

Φωτογράφος σε νυχτερινά κέντρα

«H  νύχτα είναι ένα μεγάλο σχολείο»

-Πώς έγινες παιδί της νύχτας;

Bραδυνος τύπος έγινα για λογούς βιοποριστικούς. Έπρεπε να συνδυάσω τα χρήματα με την σχολή  και η μόνη δουλειά που μπορούσα να κάνω ήταν βράδυ ώστε το πρωί να μπορώ να παρακολουθώ την σχολή μου.
Νομίζω ότι είναι μια πολύ ωραία εμπειρία  γιατί όταν είσαι νέος δεν σε ενδιαφέρει ιδιαιτέρα ο ύπνος!!!!

Η νύχτα είναι μούσα σου;

Αυτό που μπορώ να πω με σιγουριά είναι ότι την νύχτα τα πράγματα τα βλέπεις με άλλο μάτι.. Έχουν άλλο χρώμα!

-         Σου έχουν συμβεί «περίεργα» πράγματα  ενώ το σκοτάδι πέφτει;
Eιναι πάρα πολλά αυτά που μου έχουν συμβεί και κακώς δεν κρατούσα ενα ημερολόγιο. Eίναι σαν τα ανέκδοτα, ξέρεις και ακούς παρά πολλά αλλά όταν σου ζητηθεί να πεις ένα δεν θυμάσαι!!

Νύχτα για σένα θα πει;

 H  νύχτα είναι ένα μεγάλο σχολείο. Έχει αρκετές δυσκολίες και σίγουρα από αυτήν βγαίνεις πιο δυνατός και πιο σοφός γιατί βλέπεις και την άλλη πλευρά της ζωης!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου