tunes

Παρασκευή, 11 Φεβρουαρίου 2011

Η μεταξωτή «δημοσιογραφία των πολιτών» θέλει κι επιδέξιους κώλους (Sorry Twitter)





By Nikos Zachariadis

Κι όμως, θα αρκούσε μια γρήγορη επίσκεψη στο site του MEGA, για να διαπιστώσει κάποιος αν μεταδόθηκε ή όχι η είδηση για τις συγκρούσεις στην Κερατέα, πριν twittάρει με βεβαιότητα, απαξίωση και σαρκασμό ότι το κανάλι κάνει λογοκρισία.
Όχι για να υπερασπιστεί το MEGA. Για να υπερασπιστεί το Twitter και την δυναμική τους ως ανεξάρτητο μέσο δημοσιογραφίας των πολιτών.
Δεν θα έχανε τίποτα από την επαναστατική ορμή της η δημοσιογραφία των πολιτών, αν έγραφε αλήθεια. Ισα ίσα. Δεν θα άφηνε τους κακόπιστους να μιλήσουν για μια άλλη προπαγάνδα. Όχι εφάμιλλη με την προπαγάνδα των καναλιών βέβαια, αλλά με τις ίδιες ακριβώς προθέσεις: Το ντοπάρισμα του κοινού και την δημιουργία εντυπώσεων. Όμως υποτίθεται ότι ο εχθρός που πολεμάει η «δημοσιογραφία των πολιτών» δεν είναι η δημοσιογραφία των μέσων. Αν δεν κάνω λάθος, ο εχθρός είναι το ψέμμα.
Διότι η αλήθεια δεν είναι κάτι υποκειμενικό, ούτε αφορά γνώμες και εκτιμήσεις του τύπου «μου αρέσει»-«δεν μου αρέσει». Δυστυχώς το MEGA το βράδυ της 8ης Φεβρουαρίου, μετέδωσε την είδηση, είτε αρέσει σε όσους θέλουν να κάνουν λογοπαίγνια με τα αρχικά «ΜΜΕ», είτε όχι. Το πώς την μετέδωσαν, είναι ζήτημα άποψης. Αλλά το «αν», sorry αλλά δεν είναι.
Οπότε αν το Twitter θέλει να παίξει όντως έναν ρόλο στη διαμόρφωση ελεύθερων συνειδήσεων και στην ενημέρωση των πολιτών, καλά θα κάνει να αναλάβει τις ευθύνες του. Αλλιώς ας παραμείνει ένα μέσο όπου ο καθένας θα μας ενημερώνει τι έφαγε και αν ξύπνησε καλά. Αλλά δεν χρειαζόμαστε άλλη μια ντουντούκα προπαγάνδας με ατζέντα. Μια γαμημένη αλήθεια χρειαζόμαστε. Για να διαμορφώσουμε άποψη μόνοι μας. Χωρίς καθοδηγητές που να την φιλτράρουν, επειδή κρίνουν ότι δεν είμαστε ώριμοι, ή επειδή είναι θερμοκέφαλοι ή επειδή είναι τόσο σιγουροι που δεν μπαίνουν καν στον κόπο να τσεκάρουν. Γιατί για όποιον λόγο κι αν μεταδόθηκε αυτή η ανακρίβεια, είτε από υστεροβουλία είτε από τεμπελιά, το αποτέλεσμα είναι ίδιο: Η αξιοπιστία του μέσου γίνεται κουρέλι. Γιατί το να μεταδίδεις πληροφορίες, όποιος και αν είσαι, είναι ευθύνη. Δεν είναι χόμπυ. Και το μέσο χρειάζεται την ευθύνη για να σταθεί. Και πρέπει να σταθεί. Δεν έχουμε πολλές εναλλακτικές πια.
http://www.nikos-zachariadis.org/blog/2011/02/11/%CE%B7-)%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%BE%CF%89%CF%84%CE%AE-%C2%AB%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CF%83%CE%B9%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%AF%CE%B1-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%84%CF%8E/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου