tunes

Δευτέρα 6 Δεκεμβρίου 2010

Κάνε κι εσύ Bharata Natyam(Η Τέχνη των ανθρώπων)


συνέντευξη στη Δήμητρα Μποφυλάτου, αναδημοσίευση από το "Glam" του "Ελεύθερου τύπου"της Κυριακής.
 
Tί είν’ αυτό τώρα θα μου πεις εσύ; Ούτε τρώγεται και σε διαβεβαιώ ότι δεν είναι κάποιου είδους αίρεση. Έφτασα μέχρι το Μεταξουργείο και συναντήθηκα με την Κλεονίκη Καραχάλιου για να μάθω πώς αποφάσισε να ασχοληθεί με …αυτό το περίεργο φρούτο

    Πώς ένα  νέο κορίτσι σαν τη Κλεονίκη, γεννημένο το 1981, έκανε τον ινδικό χορό, αναπόσπαστο μέρος τη ζωή της και αφιερώθηκε σε αυτό; «Σπούδασα θέατρο, έχω τελειώσει μια δραματική σχολή  και το 2003 ξεκίνησα να σπουδάζω  Ινδικό κλασικό χορό με την Λήδα Shantala. Επίσης έχω κάνει Ινδικό κλασικό χορό «Kathak» με την Shamirla Sharma στη σχολή Mandapa στο Παρίσι και Ινδικό κλασικό χορό  «Kathak» με το Hemant στο Rajastan της Ινδίας » μου απαντάει και για κάποιο λόγο «ζηλεύω» τον τρόπο που στέκεται κι αυτό το «αερινό» που μου βγάζει με τη κίνηση της, τον τρόπο που μιλάει..

Πώς έφτασε η χάρη σου μέχρι την Ινδία;
Tο 2007 πήγα για πρώτη φορά, έζησα ένα μήνα  εκεί και έκανα κάποια μαθήματα άλλων παραδοσιακών χορών. Το είδος που διδάσκω στις «Μορφές έκφρασης»  είναι από το νότο της Ινδίας και λέγεται Bharata Natyam. Είναι ένας αρχαίος χορός που άνθισε στην Νότια Ινδία εμπεριέχοντας μέσα στην τεχνική του θεατρική ουσία.  Το όνομά του θα μπορούσε να μεταφραστεί στα ελληνικά ως «η τέχνη των ανθρώπων». Εμπνέεται εξ ολοκλήρου από τη φύση: το νερό, τα κύματα, τα δέντρα, τα βουνά, τα αναρριχόμενα φυτά. Η φύση είναι η μάνα της έμπνευσης, και ο δημιουργός χορευτής και αρχιτέκτων. Χορός, μουσική και θέατρο αποτελούσαν στην αρχαία Ινδία τις τρεις πτυχές μιας ίδιας τέχνης «νάτυαμ». Μιας τέχνης που συνδύαζε το ρυθμό και τη χορευτική δύναμη με τη μελωδία και την ποιητική έκφραση «των χειρονομιών» (τα μούντρας), σε συνδυασμό με την έκφραση του προσώπου, δημιουργώντας ένα πλήρες θέατρο.
- Μου κάνει εντύπωση που γύρισες πίσω κι αποφάσισες να ασχοληθείς επαγγελματικά στην Ελλάδα με τον ινδικό χορό…
«Η Ινδία είναι μια χώρα πολύ όμορφη αλλά με πολλά προβλήματα. Τώρα πια ο χορός αυτός έχει περισσότερο καλλιτεχνική αξία . 


Ξεκίνησε μέσα σε ναούς, τα κορίτσια πηγαίνανε από μικρές και αφιερωνόντουσαν στο Θεό. Αυτό που διαπραγματευόμαστε με τις χορογραφίες είναι μύθοι και επικλήσεις και  αυτό  με άγγιξε μετά γιατί είδα πολλά κοινά στοιχεία με την αρχαία Ελλάδα. Οι  «Μορφές έκφρασης» (η σχολή στην οποία διδάσκω) έχουν σημαντική σπουδή στην Αρχαία Ελλάδα και υπάρχει τρομερή σύνδεση μεταξύ των δύο χορών. -Πόσα χρόνια σου πήρε να σπουδάσεις ινδικό χορό?

-Γιατί να κάνει κάποιος ινδικό χορό; Λίγο κουλό δεν είναι για τη μέση Ελληνίδα να έρθει;
Aξίζει όμως να το δοκιμάσεις. Βοηθάει πάρα πολύ στο μεταβολισμό γιατί χορεύεις με γυμνά πόδια και κρατάς το ρυθμό και  έτσι τονώνονται πολλά κέντρα που καταλήγουν στα πέλματα των ποδιών. Ο μεταβολισμός αλλάζει και δημιουργείται ευεξία. Επείδη έχει πολλές πολύπλοκες κινήσεις βοηθάει στη συγκέντρωση. Ακόμη ανακαλύπτεις τα δικά σου προσωπικά μέσα και είναι ένας χορός που μαθαίνεις να χειρίζεσαι το σώμα σου αρμονικά. Αυτό είναι κάτι που το έχουμε ξεχάσει. Είναι πολύ καλή εκγυμνασή για το σώμα γιατί σου “φτιάχνει πολύ τη στάση του σώματος, παίρνει σωστή στάση η σπονδυλική στήλη. Το ότι ασχολούμαστε με το ρυθμό και μόνο είναι θεραπευτικό.
Τι σου αρέσει στη δουλειά σου;
   «Η πιο συγκινητική στιγμή ήταν όταν με κάλεσε το θέατρο Κωφών Ελλάδος και κάναμε ινδικό χορό. Ήταν καταπληκτική εμπειρία και δεν μπορούσα να πιστέψω  το πόσο γρήγορα αφομοίωσαν τις κινήσεις των δακτύλων και των χεριών. Ο ινδικός χορός είναι γι’ αυτούς τους ανθρώπους  κάτι πολύ οικείο, επειδή έχουν κι εκείνοι μια ανάλογη αλφάβητο δακτυλική. Μαζί τους συνειδητοποίησα ότι «η τέχνη αν την απλώσεις και τη δώσεις έξω στους ανθρώπους μπορεί να ευεργετήσει».

Who is who

 Κλεονίκη Καραχάλιου

Διδάσκει Ινδικό χορό από το 2008 στις “Μορφές Έκφρασης” , σε ενήλικους και παιδιά. Έχει παραδώσει σεμινάριο Ινδικού χορού και στο Θέατρο Κωφών Ελλάδος. Επίσης έχει τελειώσει τον διετή κύκλο «Κίνηση, λόγος και Ρυθμός» και το εργαστήρι «Αρχαίας Ελληνικής Τραγωδίας» με τον Θωμά Κινδύνη, αναζητώντας και ερευνώντας την σχέση και την εξέλιξη του χορού, μέσα από το θέατρο και τη μουσική αλλά και την Αρχαία Ελληνική Τραγωδία.


1 σχόλιο:

  1. δεν ηταν εκπληξη για μενα ,,αυτο το ατομο εχει κατι το αξιο να το προσεξεις ,δεν ηξερα αλλα ενοιωθα οτι κατι λεει !!!!
    τωρα γνωρισω εστω ενα μερος και αφτο μου φτανει,,,νασαι καλα φιλαρακι.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή